Informatiebrief over aanpassing telefonische bereikbaarheid

Beste patiënten,

Zoals u misschien al hebt gemerkt is het erg druk bij de huisartsenpraktijk. De zorg staat onder druk door het tekort aan personeel en de wachtlijsten in de ziekenhuizen. U moet regelmatig lang wachten aan de telefoon. Soms kan een afspraak op het spreekuur pas ruim 1 week later. Dat is vervelend voor u.

In deze brief staat hoe wij ervoor willen zorgen dat wij als huisartspraktijk u zo goed mogelijk kunnen helpen. Vanaf 1 maart zijn er daarom zaken anders geregeld.

Telefonische bereikbaarheid.

Afspraak maken : iedere werkdag van 8:00 uur tot 10:00 uur.

Uitslagen opvragen, herhaalrecepten en overige vragen: 10.30-12.30 uur en van 13.30-14.30 uur.

Aanvraag huisbezoek : voor 10:00 uur.

Na 14.30 uur zijn wij alleen bereikbaar voor medische spoedgevallen.

Vaak worden we op de spoedlijn gebeld voor zaken die niet spoedeisend zijn. Dan zullen we het gesprek snel onderbreken. U moet dan opnieuw bellen. Zo zorgen we er samen voor dat we snel bereikbaar zijn in noodsituaties.

Online gezondheidszaken regelen.

Ook online kunnen we u helpen met vragen over uw gezondheid. Via www.mijngezondheid.net of met de app MedGemak kunt u online een vraag stellen, uw uitslagen van onderzoeken inzien, een afspraak maken, medicijnen bestellen en uw dossier inzien. Dit gebeurt allemaal veilig door een inlog met uw DigiD. En dat allemaal zonder wachttijd op een tijdstip dat u uitkomt. Via onze site www.haloz.nl kunt u dat makkelijk regelen. Wij hebben wel uw e-mailadres en 06 nummer nodig om u toegang te geven. Dus wilt u dat aan ons doorgeven als u dat nog niet hebt gedaan?

Vertel uw medische klachten aan de assistente.

De assistentes, praktijkverpleegkundigen en huisartsen willen iedereen zo goed mogelijke zorg bieden. Daarom vraagt de assistente altijd aan de telefoon wat uw vraag is. Zo kan zij u zo goed mogelijk helpen. Het kan dat zij u een advies geeft, een afspraak voor u maakt op het spreekuur, vraagt of u een foto wilt sturen of u naar iemand anders verwijst met uw vraag. Ze zal ook een heel aantal vragen stellen zodat duidelijk is of u een medisch spoedeisende klacht heeft. De doktersassistente is daarin getraind en opgeleid en overlegt altijd met de huisarts. De doktersassistente is echt een onmisbare zorgmedewerker in de praktijk.

Spreekuur doktersassistente.

In de middag heeft de doktersassistente een eigen spreekuur. Dit is ook zoveel mogelijk op afspraak. U kunt daar terecht voor wondverzorging, verwijderen van hechtingen, kleine ongevallen, uitspuiten van oren, krijgen van injecties, bloedonderzoek, bloeddrukmeting, urine onderzoek, uitstrijkjes en aanstippen van wratjes en nog meer.

Doktersassistente vacature.

Denkt u nu bij het lezen van deze brief wat een mooie baan heeft een doktersassistent of weet u iemand? Laat het ons weten. Wij zijn nog op zoek naar nieuwe medewerkers.

Tot slot.

We wensen u een goede gezondheid en dank voor het vertrouwen dat u soms al jaren in ons stelt!

Heeft u een vraag of een goed idee om de zorg te verbeteren? Mail ons op info@haloz.nl

Met vriendelijke groet,

Madja Prins- van der Meijden, huisarts

Liesbeth van Zyll de Jong, huisarts

namens het hele team van Huisartsen Laan op Zuid.